Iran Noojum

ایران نجوم بهترین و بروز ترین سایت نجوم ایران

Iran Noojum

ایران نجوم بهترین و بروز ترین سایت نجوم ایران

Iran Noojum

در این سایت شما بهترین و با کیفیت ترین ویدیو و مطالب را پیدا کنید و به علم نجوم و جهان هستی پی ببرید

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین مطالب

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
خرداد

 

 
برگرفته شده از کانال MHRM20 آپارات
۳۱
خرداد

مشتری پادشاه سیاره ها

مشتری بزرگ بزرگ ترین سیاره ی منظومه ی شمسی جرم غول پیکر گازی شکلی است که اساسا از هدروژن تشکیل شده است. این سیاره به قدری غول پیکر است که اگر تمام سیاره های دیگر را رو هم بگذاری باز هم وزن مشتری دو نیم برابر وزن کل این سیاره هاست.


۳۰
خرداد
در این با بزرگ ترین ستاره کشف شده آشنا بشید و لذت ببرید :
 
۳۰
خرداد

مریخ سیاره ی سرخ

رومی ها به سیاره ی مریخ که نزدیک ترین سیاره به کره زمین است لقب خدای جنگ را دادند زیرا سرخ آن یادآور رنگ خون است. این رنگ به خاطر وجود اکسید آهن (رنگ) در خاک 

مریخ است.


۳۰
خرداد

سومین سیاره صخره ای نزدیک به خورشید

عنوان بالا به سیاره ما اشاره میکند یعنی تنها سیاره در منظومه ی شمسی که زندگی به نحوی که ما می شناسیم در آن وجود دارد کره زمین نه خیلی دور از خورشید و نه خیلی به آن نزدیک است. سطح این سیاره از دمایی برخوردار است که امکان وجود آب به شکل مایع را فراهم ساخته است.


۳۰
خرداد

ونوس الاهه ی زیبای عشق لقب شاعرانه ای برای سیاره ناهید(زهره) است... از زمین که به ناهید می نگریم گویی واقعا این سیاره نشانه ی زیبایی است. اما این زیبایی فقط در همین حد است زیرا ناهید مثل جهنمی است  که انسان در آن بر اثر فشار و گرمای سوزان در جا از بین می رود. این سیاره ی برهنه پوشیده از ابر های اسیدی است و جو بسیار فشرده و متراکمی دارد.


۳۰
خرداد

تیر نزدیک ترین سیاره به خورشید و از کره از زمین بسیار کوچک تر است. هوای این سیاره در طول روز بسیار داغ و سوزان است در حالی که شب های کاملا سرد و یخی است. جو بسیار نازک سیاره ی تیر نمی تواند گرمای خورشید را حفظ و تنظیم کند. سطح این سیاره پر از دهانه های آتش فشانی است. دنباله دار ها و شهاب سنگ ها با این سیاره برخورد می کنند زیرا این سیاره هم مثل ما جو محافظ  برای سوزاندن این اجرام ندارد


۳۰
خرداد
کره ی زمین روی مدار خود به دور خورشید می چرخید پس خورشید نزدیک ترین ستاره به سیاره ماست . خورشید مثل تمام سیاره های دیگر کره ی گازی بزرگ و سوزانی است که انرژی آن به طور پیوسته با واکنش های هم جوش هسته ای تامین می شود سیاره ی ما بدون وجود خورشید اصلا قابل زندگی و سکونت نسیت.


فضا سرار و پدیده های عجیبی در بردارد.

در فضا مناطقی هست که اگر انسان بدون سفینه فضایی یا لباس مخصوص فضانوردی به آن جا وارد شود بدنش مانند ماکارونی رشته رشته می شود همچنین جاهایی هست که می تواند بدن آدمیزاد را به جوش آورد یا منجمد سازد برای مطالعه این جهان اسرآمیز و افسون کننده به شما خوش آمد می گوییم.